Sjuk Nittro

Vicke är ju som sagt nyopererad och i lördags var det Nittro som akut fick åka in till djursjukhuset. Pappa hade jagat med honom i fredags, och tyckte inte Nittro var riktigt sig själv. På lördagmorgon upptäckte pappa att hunden haft diarre hela natten, och verkligen inte alls var pigg. Han stannade hemma från jakten och fick sedan r'tt snabbt åka in till stan där de röntgade, tog prover och satte dropp. Det visade sig vara någon typ av bakterie som angripit magen med följden att hunden blev rejält magsjuk. Pappa hämtade hunden på kvällen efter att han fått två liter dropp. Med sig hem fick han också lite specialmat att äta under en tid.

Jag blev livrädd när jag såg att pappa ringt fyra gånger på kort tid, och när han sa att han fått åka in med Nittro till djursjukhuset med magproblem var jag övertygad om att han hade fått magomvridning och dött...
Trots att jag inte fick tag i pappa förrän han hämtat hem hunden hade jag en klump i magen typ en timme efter samtalet, trots att jag visste det gått bra. Usch, avskyr när hundarna blir sjuka eller skadade.



Kommentarer
Majsan, Lindsjö taxar

hur mår vovven nu? Trist när det är jaktsäsong att sådant händer.

2011-09-30 @ 11:41:59
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0