Mental härdsmälta

Har gått in i ett knappt kontaktbart stadium av mental härdsmälta i och med att jag under lång tid nu pluggat till årets svåraste tenta - Systematiktentan!
Det är inte alls det enklaste man kan lära sig, då det gäller att ha kläm på alla detaljer kring organismernas uppdelning, livscykler på allt från mossor till näbbdjur eller varför inte en gömfröig kärlväxts gamofyter och sporofyter?

Jag har entrat ett tillstånd där allt jag säger, skämt eller upplysninger, på ett eller annat sätt kan härledas till systematik. Det har till och med gått så långt att jag drömmer om tentan på natten! I natt drömde jag att tentalokalen fattade eld, samtidigt som tentavakten hittade ett engelskt lexikon i mitt pennfack och anklagade mig för fusk. Som att ett engelskt lexikon skulle hjälpa mig i djungeln av latinska namn?

Tentan går av stapeln på tisdag och fram till dess förväntar jag mig inget annat än att fortsätta leva i en bubbla bestående av radiärsymmetriska tagghudingar, arkegon och en längtansfull blick ut mot vårsolen.

Men det är värt det.



Nittro och Kitos i en bushög



Kommentarer
Lasse

You Go!



Lycka till som fankens på Tenta och skiter det sig kan man alltid göra om. Hur tråkigt det än är så finns ju faktiskt alltid den bakdörren.

2011-05-09 @ 13:12:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0