Bloggtorka, bäverbrorsa, Norrbyn, sommarkurs och hemlängtan

Hej och hå, nu var det alldeles för länge sen jag skrev, egentligen. Fast å andra sidan så är ju den här bloggen något som är till för mig själv egentligen, och därför borde jag inte känna press att behöva skriva, eller?

Nåja, livet rular framåt, väldigt snabbt som det känns emellanåt! Systematiktentan gick galant, klarade alla delar med VG utom en där jag bara fick G, men fick då VG totalt. Har redovisat och lämnat in den individuella uppgiften i systematiken också, vilket jag tror gick bra även om jag inte fått tillbaka den än.
Just nu håller vi på med ekologimomentet i den här kursen, och på måndag åker vi till universitetets forskningsstation i Norrbyn. Där ska vi ta en massa prover som vi ska analysera och dona med. Det ska bli kul, så tre dagar nästa vecka vigs åt Norrbyn!

I helgen sköt min bror äntligen en bäver uppe i den sjö där de jäckat oss under våren. Under min senaste vistelse var vi där flera gånger utan att lyckas nedlägga någon gnagare. Men så fick Erik göra det i helgen till sist.
Appropå Erik, så växer hans valp och blir stor, tror han kommer bli fiiin!

Nittro har haft ögoninflammation, men är numera frisk. Både Vicke och Nittro tappar sin vinterpäls nu och jag kan tänka mig att de ser ut som raggsockor bägge två. Jag längtar hem, och allra mest saknar jag nog de där fyrbenta små varelserna, även om jag såklart saknar min mänskliga familj också!

Jag har kommit in på en sommarkurs också, Fjällekologi 7,5 hp, i Östersund. Första träffen är redan tredje veckan i juni. Sen är nästa träff i augusti. Kommer bli nice!


Min Johan och jag i påskas.

Jag slutar skolan häruppe den 3 juni och sen bär det av hemåt. Jag hoppas jag får jobba lite åt VMF, annars blir det knapert i kassan!



Kommentarer
Lasse

Jo men nog lär det väl ska mätas lite virke även denna sommar! Jag håller tummarna för att du får sommarjobb.

2011-06-13 @ 13:08:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0