Ibland...

i vet när man ibland är på dåligt humör och bara fräser runt sig, fast man egentligen inte vill? När man innerst inne känner att man mår bra, man har en fantastisk tillvaro att leva i, men ändå så kommer det sådana där dåliga dagar som man bara vill spola förbi på snabbaste växeln, för man mår inte bra...
Jag får panik när jag känner så, för jag har haft alldeles för många dåliga dagar i mitt liv. Jag bara vägrar att halka tillbaka i den sörjan där mitt liv bara bestod av en ändlös rad av skitdagar.
Måste bara inse att det är inte är livsfarligt att ha normaldåliga dagar ibland, att det inte är hela världen. Jag är inte den jag var förr, och jag vet att jag står stark med benen stadigt på jorden. Jag har en underbar och trygg pojkvän som aldrig skulle ge mig en anledning att snubbla ner i träsket igen, och det måste jag komma ihåg.
Mina få dåliga dagar jag har nu är inte delar av havet som en gång fanns. De är bara små små droppar som jag kan torka bort med min rosa trasa. Så det så!
Så, dagens lärdom:
Dåliga dagar är okej, det kommer alltid nya dagar att göra något alldeles fantastiskt av.




Kommentarer
Lasse

Det är ju bara att kika på inläggen under detta om du skulle känna att du har mindre bra dag. Du har ju såväl bildbevis som skriftligt på att det finns riktigt många bra dagar också :D

2011-03-15 @ 12:20:56
E

Så rätt Lasse. Ibland behöver jag bara bli påmind!

Tack! :)

2011-03-15 @ 15:43:18
URL: http://vimlan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0