Bättre dag!

En ny dag och nya möjligheter!

Den här dagen har hittills bjudit på en riktigt bra föreläsning med en av mina favoritföreläsare - Rolf - om vågbildning och vågor i allmänhet. Sjukt intressant!

Den kurs vi läser nu heter Geovetenskap och omfattar två moment, det första som jag redan klarat av innefattade massvis om berggrund, bergarter, olika mineral, deras bildningssätt med mera. Nu i moment två ligger tyngden på hydrologi, limnologi och oceanografi. Massor om vatten alltså!
Jag tycker kursen generellt sett är tråkig, även om jag begriper att det är bra att ha kunskaper i dessa ämnen trots att jag ska inrikta mig mot biologi nästa år då vi väljer huvudämne.

Numera har jag flyttat in på Historiegränd på knappa 21 kvadratmeter som, trots allt, är rätt lagom för en liten student. Som tur är kan jag vara hos Johan och busa runt i hans (och hans två inneboendes) fyra om jag känner mig instängd!

Imorrn har jag dock omtenta på förra momentet i den här kursen, men i och med vårat särskilda betygsystem så är det bara en fråga jag behöver göra om, ett förväntat studieresultat. Så jag räknar mig som klar redan!
För övrigt är jag ledig imorrn, hade varit skönt att ge sg ut på en fisketur, men måste börja plugga till nästa tenta som jag har nästa fredag. Den tentan borde vara piece of cake, och sen är det dags att ta sig an en kurs jag ser fram emot, nämligen Ekologi & systematik!

Innan den här dagen är slut hade jag tänkt förära vårt kära gym IKSU med ett besök, ikväll blir det zumba, en otroligt härlig och rolig träningsform som tränar konditionen!



Ni vet väl att mat tillagad på en riktigt tjärvedbrasa smakar allra bäst?





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0