Dag 2 - Min första kärlek

Det här var ändå en lite klurig fråga, jag blir inte kär hur som helst. Förälskad har man ju varit i både den ena och den andra men kärlek är något helt annat.

Den första kärleken får vi dock nog anse vara en fyrbent varelse vid namn Frode. Han var en vacker, lite rundlagd fjording som min tremänning hade i sin ägo. Ska vi vara helt ärliga så var det nog Frode som grundade mitt hästintresse. Frode var den första hästen jag hade hemma hos mig över en sommar, jag var då 12 år gammal. Han lärde mig en massa, men framförallt var han en utmärkt kompis som man kunde prata med om allt möjligt, och han hade tålamodet att lyssna. Vi hittade på en massa bus och hade sjukt mysiga ridturer i skog och mark.

Jag kommer aldrig glömma den här hästen, och när han lämnade oss 21 år gammal efter en långdragen hälta så var det många tårar som föll. Många nya hästar har tagit plats i mitt liv efter det, men ändå har Frode en alldeles egen plats i mitt hjärta.



Kommentarer
Jonas

Hej.



Får jag sno där däringa listan av dig? Jag har lika stor torka jag... Finns ju tammejfan inte ens någonting att klaga på... ;)

2011-02-03 @ 12:52:54
URL: http://harvner.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0