Solsken

Jag landade hemma i Gillhov sent igårkväll för att under helgen idka lite av den mest fröjdefulla av aktiviteter som existerar - älgjakt. Blir hemma tills på söndag och då blir det så att jag tar egen bil upp till Umeå så jag kan åka hem nästa torsdag igen för på fredagen är det dags att ta farväl av Sebastian en sista gång.

Ute skiner solen och i hundgårdarna väntar hundarna på morgondagen då de åter ska få jaga älg. Nittro har varit ut ett par svängar med pappa i uppehållet, skällde ett tag på en tjäder en dag. Det har han då aldrig gjort förut! Nåja, det är nu i oktober den riktiga jakten börjar. Det är kallare ute och mindre folk i skogen. Älgarna är som regel trevligare att ha att göra med efter brunsten också.

Nu väntar middagen - älgfärsbíffar med kantarellsås och pärer. Mums!



Den här lilla krabaten hälsade på mig på pass i september.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0