Livet går vidare

Den här veckan har varit lång, konstig, tung och omtumlande, på mer än ett sätt. I måndagsmorse ringde jag mamma när jag var på väg till skolan, och fick det tråkiga beskedet att en av mina barndomsvänner valt att avsluta sitt liv under natten. Hela dagen försvann i ett overkligt, tungt och ofattbart töcken, mängder med frågor som aldrig kommer få svar har virvlat förbi den här veckan. Mina tankar finns hos hans närmaste, så många människor vars liv aldrig kommer bli detsamma igen efter denna oerhörda förlust.

Det har varit skönt att ha Tobbe i huset, någon som också kände honom att prata med. Men det har också varit fantastiskt skönt att vara omgiven av mina klasskamrater, och vänner, som varit ett välbehövligt stöd den här veckan. De har både fått mig att tänka på annat, men också varit väldigt förstående och omtänksamma när jag varit lite nere från och till.

På något konstigt sätt går livet vidare, och utöver denna extremt sorgliga händelse, så känns livet trots allt riktigt bra. Jag trivs sjukt bra med min klass, med utbildningen och alla nya underbara människor jag träffat här uppe och med boendet hos Tobbe och Maja. Fast visst längtar jag hem till familjen, hundarna och lugnet, och jakten såklart... Nästa helg tänkte jag försöka ta mig hem, men kan inte jaga hela veckan då, eftersom vi har så mycket obligatoriska moment på skolan den veckan. Men jag får försöka hitta något annat att roa mig med, till veckan låter det som att jag ska fiska. Vilket kan bli riktigt kul, och trevligt!

Nu ska jag försöka plugga lite till.


Hoppas ni har en trevlig helg allihopa, och kom ihåg att ta hand om varandra!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0