Igår



Igår gick jag med Vicke från morgonen i Svarttjärnriset. Hundtussen sökte riktigt bra, låg ute mellan 15-45 minuter hela tiden, blåste förbi mig i 180 varenda gång han var till mig. Det blev en älg skjuten, nere vid Åkepasset. (Passet brevid där jag sköt fjolårets första kalv). I övrigt så sågs också en stor oxe på markerna också, kul kul!

Erik gick med Nittro och han skällde i runt en timme! Det var verkligen kul! Tyvärr blev det stolpe ut, det var ett hondjur, men innan Erik kunnat konstatera att hon var ensam var det försent. Idag ska pappa ut med Nittro nu på morgonen och jag ska sitta på pass medan Erik ska gå med Vicke. Vid elva-tiden måste jag bryta upp och förbereda min resa norröver. Ska bl a in till stan och träffa världens bästa Joanna innan det bär av.

Över och ut - skjut en älg!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0