Bäverjakt, vårmöte och besök

I fredagskväll åkte jag iväg till Butjärna för att ägna mig åt lite bäverjakt. Jag såg en bäver men den höll sig på andra sidan tjärna, typ 300 meter bort. Det brukar bli så då isen gått på tjärna, och då blir det väldigt svårjagat. Hade hoppats på att isen skulle legat kvar än så bävrarna hållit sig till utloppet, men ja, så blev det ju inte då. Fick också sällskap av två svanar.






Svanar är ett av mina favoritdjur, de är vackra och lite mystiska. Även om de ibland kan föra ett ordentligt oliv!



Igår morse var det så dags för vårmöte med jaktlaget, ett bra möte - som alltid. Sen krattade vi av gården vid slakteriet så det blev lite vårfint.

Mittidagen så kom den en kille som skulle köpa ett gevär av min bror. Sedan tidigare hade det visat sig attt spekulanten är bror till Magnus Mattson, som ju äger Nittros pappa - Fäbobergets Hivo. Så Magnus kom också hit på besök och tittade på Nittro och det blev lite jakt- och hundsnack över en kopp kaffe. Mycket trevligt!

Framåt kvällen igår begav jag mig till Dammen och hälsade på Sundsvallarna som var där, ännu mer jaktsnack ledde till att jag nu längtar nåt otroligt till höstens jakt! Att bara få släppa hundarna och vänta på upptag... Mm.



Hoppas ni haft en trevlig helg!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0