Björnar

I onsdags såg pappa tre björnar, hona med två ungar, ner mot Rätan. Och igår fick jag mms från en i jaktlaget, han hade sett en ensam björn på grannmarken.

Visst är det spännande med mer björnar, men jag tycker allt de kan hålla sig undan, åtminstone när jag jagar. Hade en udda dröm för några veckor sen, där jag sköt en björn som attackerade mig. Vad betyder det? Måste jag skjuta en björn i självförsvar i höst? Det vore otäckt...

Hundarna då, skäller de björn? Vicke har jag svårt att tro att han är tillräckligt tuff för det, och Nittro vet jag inte riktigt. Men jag hoppas de bara skäller älg när jag går med dem... Hehe, feg-jag!

Arro skällde aldrig björn, vad vi vet. Fast det var ett mystiskt ståndskall sista hösten vi hade honom, då han inte riktigt skällde som vanligt, och då gick vi på marker där vi vet med säkerhet att det fanns björn. Så han kanske skällde björn ändå?
Jäklar vad jag saknar den hunden...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0