Bröllopet

I helgen som var så var vi alltså på bröllop i Köpmanholmen, min kusin Tobbe och hans söta Maja skulle gifta sig. Vi åkte dit på fredagen och landade vid vandrarhemmet Kajen, som också var stället där själva bröllopsfesten efter bröllopet ägde rum.
På lördagsmorgonen fick vi åka färja ut till Trysunda där vigseln skulle äga rum. Första gick vi en liten tipsrunda med frågor om brudparet, och sedan kikade vi på ön. En jättevacker ö med sköna stränder! Hit kan jag absolut tänka mig att åka fler gånger.



Hjälpte till att vika servetterna på fredagskvällen, alla hade en unik, handsydd servettring som efter att den ttjänat sitt syfte som just servettring blev en brosch. Helt sjukt fina, och vilket jobb de lagt ner på dem!



Ute vid Storviken, dit tipsrundan gick. Jättevackert ställe!

Eftertipsrundan åt vi lite lunch innan det var dags att byta om och förbereda sig för vigseln. Jag var lite nervös för jag hade ju fått i uppdrag att läsa några bibelord som paret valt ut.



De lyckliga tu



På väg från kapellet

Sedan bjöds det på champagne och tårta.



Paret med brudnäbb



Den nyköpta villan som bröllopstårta!

Sen blev det alltså trerätters middag på Kajen, dit vi åkte med färjan. Under middagen sjöngs det, och spelades och berättades historier om brudparet. Under mitt tal började jag gråta så jag inte kom ihåg ett ord av vad jag skulle säga. Första gången jag någonsin gråtit av ren och skär glädje - så glad är jag för de här människornas skull!



Tobias och Maja Johansson


Kärleken är det vackraste som finns.



Kommentarer
iza

sötnos!

2010-07-17 @ 00:47:50
perran

I öviks trakten så är det fint ser du.

2010-07-23 @ 09:53:06
URL: http://billstabo.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0