Fågelungar, Medeltidsveckan och veterinärbesök.

Fågelungarna växte upp jättesnabbt och flyttade ut ur holken för några veckor sedan, alla klarade sig till flyttåldern utom den minsta som dog ungefär en vecka innan de flyttade ut. Naturens gång, förstås.


Det var trångt i holken på slutet.





Förra veckan var jag på Gotland och Visby för att för första gången uppleva Medeltidsveckan. Det var precis så bra som jag trodde, och det kommer garanterat att bli fler gånger!
Jag var där med mina blivande sambos Tobbe och Maja, samt deras vänner Martin och Frida.


Resesällskapet



Både Maja och Tobbe är vegetarianer, så jag blev alldeles till mig när jag fick ett spett med kött!

Under veckan avnjöt vi en massa god mat (jodå, vegmat är gott!), fantastiska gycklare, eldshowen med Trix, Girls Night Out - också med Trix, flera "sagor" med Jauvet och så marknaden såklart. På onsdagen åkte vi till Tofta och glassade på stranden och badade en massa!
Härlig vecka!





Idag har jag varit till veterinären med Vicke för han har ett svårläkt sår på ryggen. Så nu har vi fått en salva som ska smörjas på två gånger per dag. Plus att de tog prover på en vårtliknande utväxt som veterinären inte tyckte såg särskilt bra ut. Håller tummarna för att det inte är allvarligt och går att åtgärda.

Annars laddar jag för flytt och jakt och alla annat som händer! Nu närmast ska jag till stan ett par dagar och hinna träffa en massa av mina underbara vänner som jag kommer sakna ihjäl mig efter när jag flyttat.


Över och ut!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0