Påsk!

(Följande inlägg skrevs förra veckan men jag glömde tyvärr att posta det...)

Ja, herregud vad tiden går fort! Påskhelgen försvann i ett enda nafs, fast jag hann med en hel del under helgen.

På skärtorsdagen var jag med familjen hela dagen och firade mamma som fyllde 50 år. Vi började med en mysig fika på Torgbrinken, sen blev det en liten tur på stan, eller ja, på Landbys, och sen åkte vi till bowlinghallen och bowlade. Jag var sämst, tyvärr!
Efter bowlingmissen så blev de tmiddag på min nya favoritrestaurang En Liten Röd. Underbart mysig och trevlig restaurang med gooood mat, åt så jag nästan sprack.

På fredagen var det dags för Gillhovspimpeln,var taggad till tusen men hela alltet resulterade i endast ett enda napp på tre timmars i härdigt fiskande, en besvikelse.
När tävlingen var avblåst gick jag hem och hämtade Nittro i stället och tog med honom ner på bygdegården för att han skulle få vara bland lite folk och träna, man tar ju de chanser man får! Inte ofta det är över 300 människor i byn liksom!

När lördagen kom hade Mats äntligen anlänt och det bar iväg ut i skogen med skotern för att sätta ut lite krok, köra saltstenar och hälsa på Arro. Solen sken och vi körde inte fast en enda gång!
På kvällen hade vi middag för mammas bröder med familjer, det var riktigt riktigt trevligt!

När söndagen så grydde var det enda rätta att göra att åka iväg och kolla krokarna som vi lagt ut på Stornoren. Ingen fisk fanns att håva in så vi åkte hemöver igen, väl hemma mellanlandade vi som hastigast och sedan bar det av upp tll Långtjärna där Karl-Erik srod för en av helgens mest uppskattade händelser, kolbullar och våfflor! Mums!

På måndagen så tog vi bilen för att kolla krok och åka och skjuta, det var fantastiskt väder! Efter krokkollandet, och skyttet, åkte vi ner till badstranden vid Lillnoren där mamma bjöd på min favoritlunch, älgskavspita! Yummie!
Hann med lite pimpling där också, men sen var vi tvungna att vända hemåt eftersom Mats skulle åka mot Umeå.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0