Långhållsskytte på snabba älgar...

...har jag inte ägnat mig åt idag, men om jag hade få stopp på ekipaget med ko och kalv hade jag lätt nypit kalven. Dock gick det undan lite väl häftigt för det håll jag hade. Men nu finns kalven kvar till oktoberjakten istället. Såg även en älg till under hemfärden.

I övrigt sökte Vicke riktigt bra idag, men jag får känslan av att han kan vara hos älgarna ibland utan att öppna munnen och skälla. Han måste ha varit uppi de här älgarna tidigare på släppet, då de var nära när de väl kom loss. Han har en otrolig respekt för älgarna, men nog tycker jag att han kan skälla lite på dem ändå? Jag vet ju att han kan, skällde ju en tolvtimmars ifjol t ex, så så svårt borde det inte vara?
Men nåja, det är bara att kämpa vidare. Idag var det i princip vindstilla också, så det var inte det lättaste vädret att jaga i, minsta ljud hördes hur långt som helst.

Nya tag oktober!



En sån vill jag skjuta!







Sakta rullar skallen mellan trädens stammar,
lycka och frihet pulserar i ditt hjärta i skallets takt.
Din hund och du, i ett tyst samförstånd,
jakt när det är som bäst.





Kommentarer
Stoffe

har just en sådn på väggen =) underbar kännsla

2009-09-26 @ 10:48:58
URL: http://stoffevikstrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0