Viltvård

Ännu en fantastisk jaktmorgon, om det nu hade varit nån älgjakt! Istället konstaterade jag att rävfällan var igenslagen. Dock hyste jag inget hopp om att det skulle vara nåt vilt i den, då den slagit igen utan påverkan på sistone.
Jag gick i alla fall ner och kikade in genom luckan, därinne fick jag se två rävöron sticka upp. Då knallade jag hem igen efter gevär och kamera och pappa.
Och så var dagens viltvårdsinsats avklarad.



Underbart väder, och till höger den igenslagna fällan



En fullpälsad tik


Fällan har nu tagit två grävlingar och en räv. Vi får hoppas att det fortsätter på det viset.




Kommentarer
xjakt

vilken toppeninsats!

En bra fälla måste det vara!

2009-10-06 @ 13:34:48
URL: http://www.xjakt.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0