Heja Vicke!

Nu har oktoberjakten startat och det är underbart! Två dagar har vi avverkat och på dessa dagar har vi nedlagt fyra kalvar, tre igår och en idag.

Igår skällde Vicke i 40 minuter på ko med två kalvar, tyvärr vände vinden precis när pappa nådde in på ståndskallet så älgarna blev var honom och stack.

Idag fick Vicke sin revansch!
Han tog upp runt halv nio, och strax efter halv tio kunde brorsan avsluta med ett enkelt skott i bogen på en kalv.
Underbara fantastiska Vicke!
Det är så himla roligt när det går bra, och framförallt Vicke som varit lite trög. Ni som varit med från början vet vad jag pratar om, så det är så himla kul nu när det går bra!

Imorse såg jag en kviga också, men den kom så himla dumt. Rätt bakifrån och rakt på mig. Gick inte skjuta, men det gjorde inte så mycket, nu finns hon ju kvar och älgjakten är lååång!

Tyvärr hittar jag inte igen överföringskabeln till datorn, så nån bild på Vicke och hans älg får ni inte se just nu!



Skitjakt på er!



Kommentarer
Danne.

Alltid kul när de går bra..

2009-10-11 @ 19:53:56
URL: http://kvistabo.blogspot.com/
Lasse

GO vicke!

2009-10-14 @ 20:37:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0