HD-röntgenresultat

I måndags fick vi svar på Nittros röntgenbilder. Resultatet var mycket bra, A-höfter och armbågarna utan anmärkning! Wihoo!

Jag har pendlat mellan skolan och skogen den här veckan, och imorrn bär det av till skolan igen. Idag jagade vi först Gruvberget och sedan runt Lillgristjärna, men det föll tyvärr ingen älg på Dödres marker idag.
Under veckan som gått har det totalt fallit åtta kalvar och en oxe. Vi har sett mycket tvåkalvkor, faktiskt fler än vad jag kan minnas under min tid.
Oxen sköts på ståndskall av en i laget, hornet är grovt och flurigt med taggar på både över och undersida, totalt 16 stycken. Vi ska väga den imorrn, det ska bli intressant att se vad den väger, dock så var den väl inte det största jag sett, fast sånt är ju lite svårt att bedöma tycker jag.



Vi sköt en liknande tjur för ett par år sen, även den flurig och med taggar på både över och undersida. Släktingar månne?

I helgen väntar så ännu mer jakt och så plugg, även om jag är skapligt däckad efter en heldag i skogen så måste jag väl göra nån form av ansträngning med kurslitteraturen.


Lundgårdens Nittro
Visst är han en läckerbit? ;)





När livet ger dig stryk, ställ dig då upp och slå tillbaka!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0