En pärla

Cosmic Queen må vara det bästa som går i två par järnskor!
Igår åkte jag dit och skulle rida. Finvädret lyste med sin frånvaro, det låg istället snö på backen och från himlen föll det ett snöblandat regn. Vinden låg på rätt hårt från väster, så visst, bättre ridväder har jag ju varit med om.
Men nu är jag inte den som bangar för lite snö, så jag plockade in lilla fina hästen och gjorde i ordning henne, och sen gav vi oss av.
Queen uppskattade inte vädret direkt heller, men var sitt sedvanliga pigga och glada jag. Vi red den lilla rundan ner mot Älven och vidare runt, så man rider i skogen sista biten. Eftersom underlaget var lite halvtaskigt blev det mest skritt, och lite trav, så jag bestämde mig för att rida på plan när jag kom tillbaka. Och Queen, hon gick som en klocka! Lite problem i höger varvet, men annars som en smäck!
Nämnde jag att jag älskar denna häst?



Nu sitter jag hemma i Gillhov och spanar ut på solen som just stigit över trädtopparna. Lite frost på backen ger landskapet ett kyligt intryck och ja, man blir fruktansvärt jaktsugen.
Men det ska jag ordna till, eller ja, nån jakt blir det inte eftersom det är uppehåll än, men imorrn tror jag att Nittro ska få följa med mig till skogen.
För övrigt skällde Vicke älg i lördags! Det gillar vi!




Queen! Bilden är från förra vintern





Kommentarer
Lasse

Hejja Vicke!



Jag är övertygad om att det kommer trilla flera älgar för honom i höst =)

2009-10-05 @ 12:20:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0