Jag och Nittro

Imorrn ska jag äntligen ut med Nittro i skogen igen. Jag har varit lite frånvarande i bloggen på sistone, min dator har lagt ner och sen har jag varit ute på en massa andra icke-jaktliga äventyr.

Men hundarna har jagat i alla fall sen sist jag skrev. Vicke har skällt ett par gånger och Nittro drog till med ett 40 minuters ståndskall i helgen som var. Tyvärr så blev det stolpe ut även denna gång. Han jobbade med en ko, men pappa var inte säker på att hon var utan kalvar så han vågade inte skjuta först, och sen när han väl konsterat att hon var kalvlös, då snurrade vinden och älgen flydde. Nittro ställde om henne efter typ 200 meter men då stod det inte så länge till, kanske 5 minuter eller nåt, så pappa hann inte dit. Men, men det blir det blir!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0