Källbergsgrottan

Ja, då har vi varit nere i grottan då. Spännande!




Ingången                                  Svampar i grottan



Jaget                                              På väg ut



Grotta                                             Fikastund, observera den flygande muggen samt svenska flaggan


Man fick klättra en bit upp i berget, sedan stod en mycket pedagogisk skylt med texten 'Grotta' och sedan en med 'Nedgång 2' där man skulle klättra ner. Först knöt vi fast ett snöre ute och sen kröp morbror ner, därefter mamma. Pappa var repkontrollant. Först tänkte jag inte ge mig ner, men när jag hörde att de hittat skatten så tog jag en ficklampa och klättrade ner. Först gick det som i trappsteg rätt brant neråt, det var en hel del is, men sen planade det ut och efter det kom man in i en stor sal, med typ 6 meter i tak och ja, det var rätt stort. Mamma sa sen att grottan är den femte största i Sverige. Rätt coolt! Vicke stannade ute och höll pappa sällskap, och jag är övertygad om att han var bergsget i sitt förra liv, för han klättrade som tusan på vägen upp!

Nu är vi hemma igen och har käkat tacos, ikväll kanske jag ska köra till Kvarna där det är öppning ikväll. Får se om brorsan ska iväg eller hur det blir.
Imorrn ska jag hälsa på Anna, Niklas och Erika, och därefter korpmatch i stan och sen till stallet och sen hem igen, är ledig måndag så då ska jag iväg och skjuta på kvällen. Första skjutningen för säsongen, så måste trimma geväret lite tror jag!





By the way, pappa hälsar!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0