Hundträning

Igår tog jag med mig Vicke och åkte till skogen, hade tänkt gå i Älgsjöhyggena, men hade så tråkig vind så det blev Skåltjärnberget istället. Släppte vovve och sen började vi gick, det hände inget nämnvärt eftersom hunden av nån anledning inte sökte ut för fem öre, inte likt den Vicke jag jagade med i höstas. Nåväl, vi gick i alla fall förbi myren där Arro vilar och hälsade på honom och sen fortsatte vi promenaden, men det hände ingenting, så till sist gav jag upp, knallade tillbaka till bilen och åkte till Dammen för att fika. Där var jaktledarn så jag snackade lite med honom och pratade en del om vargattacken som var dan innan bara på andra sidan sjön, för övrigt en mycket trist historia.

När jag kom hem svidade jag om lite grann och tog med mig Nittro ner till Svensta på Älghälga, miljöträning och shopping är en bra kombination. Hittade en hel del fina grejer och Nittro skötte sig exemplariskt, han var väldigt lugn och sansad. Matte var stolt!



Matte



Fejning



Vicke



Idag följde jag med pappa och Nittro på en fyratimmars-promenad i Svarttjärnriset. Nittro var rackarns glad och sprang åt alla håll och kanter. Sen sansade han sig och gav sig iväg på ett par rejäla turer, och en av gångerna var det nog nåt lurt, men inget skallande. Vi hittade ett fällhorn från ifjol vid en äldre fejad tall, och det var en hel del älg som hade stökat uppe i backarna.


Nittro

 

 


 

 

 



Kommentarer
Jimmie

Det låter som att Nisse och Nittro beter sig ungefär lika i skogen. Det är en sjujäkla fart, men än så länge så är söket inget att skriva hem om.



//Jimmie

2009-09-02 @ 14:52:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0