Fartfyllt liv med galet rolig helg i Höviken

Jodu, här händer det grejer. Jag har nu kommit in på basåret och börjar plugga på måndag, det blir spännande! Så nu går jag över som timtidare på jobbet igen. Känns som att jag har tusen saker att fixa innan måndag, men det grejar jag! Känner mig riktigt peppad, blir ju klasskamrat med Lotta igen också, det känns härligt!
Lite orolig över om jag kommer klara kurserna, men jag får väl lägga manken till och verkligen plugga så fixar det sig.
Stort tack till Jonas som försett mig med böcker!



I helgen var jag i Höviken hos fina Jimmy. På fredagen grillade vi och badade i tunna nere vid sjön. Riktigt mysigt, och kul. Gjorde ganska tidig kväll, men det var nog tur det. Vi hade ju lyckats dricka både en och två whisky, cider och öl. Sen blev det lördag och då ställde vi i ordning inför kvällens kräftskiva och sen drog vi till gropa och hade en lite inofficiell jaktstig. Vi var 14 pers och vi sköt ett antal stationer med 22., sen blev det duvor och sist björn med studsare, och ja, det var jag som vann. Haha, var ju tvungen att visa pojkarna vart skåpet skulle stå! Riktigt kul! Sen drog vi hem till det Fröjdska residentet igen och gjorde oss respektabla och drog igång lite förfest, nåja, öl hade det visst druckits sen tio på morgonen. Brorsan och Kristina dök upp och sen fick vi skjuts ner till sjön och kräftskivan. Käkade kräftor och sen blev det lekar. Satan i min gata vilken smärta i fotlederna efter buntbands-ihop-sättnings-leken med inslag av tipsrunda. Men kul, åh ja! Sen spårade lekarna ur för det kom så mycket folk.
Kvällen flöt på med galen dans, några som näckade, god dryck och mysigt sällskap. Sen kom pappa och skulle köra hem Erik och Kristina. Jag och Jimmy kom på att vi kunde åka med dom upp till huset, så jag sätter mig i bilen och tittar på pappa. Utbrister: Men det är ju fel karl!!!! Sen hoppar jag ur bilen och springer iväg... Jag kände inte igen pappa, det är illa! Haha, men iaf sen gick jag tillbaka och insåg att det var pappa ändå.
Liite för mycket av det goda där ett tag kanske. ;-)
Sjukt rolig kväll! Bilder från både fredag och lördag kommer läggas på Facebook så snart jag hinner.

Söndag var man ju lite seg, så det blev en slappardag, fast vi var ju ner till sjön och städade också. Sen blev det middag i Höviken och sen åkte vi till stan. Där blev det mys med bad, film, mat, lakrits och jadå, trocadero. Ni börjar väl kunna det vid det här laget!



Nu har jag just tuggat i mig en fantastiskt god sallad som Iza tipsade om.
Egentligen borde jag gå och lägga mig nu, är nog lite sliten efter helgens aktiviteter, men det var det lätt värt! Tack till alla er som var med!




Kommentarer
Bella

Haha, va sa far när du inte kände igen han? :p

2009-08-29 @ 09:22:58
URL: http://elfvendahl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0