En värld

På det stora hela finns det bara en värld, en jord, vad vi vet. Men samtidigt finns miljarder av små små världar. Din värld, min värld, hans värld och hennes värld. Drygt 6,5 miljarder olika små världar finns det på den stora världen. Det går inte att leva på den stora världen om inte din lilla värld kommer överrens med flera av det små världarna runt omkring.

Det är bara så himla konstigt ibland. Just nu tycks inget gå bra. Det tog slut med Magnus, och jag saknar honom nånting djuriskt varje dag, bara för att hans värld och min värld inte riktigt matchar. Andreas, en människa som jag trodde alltid alltid skulle stå vid min sida, han har, oavsett vad ni säger, försvunnit på väg bort ur min värld. Arro, min älskade underbara, försvann ur min värld utan att någon var beredd, allra minst jag, och det går inte en enda dag utan att jag tänker på honom. Queen är på väg bort, och jag kommer sakna henne, hon har varit ljuset som hjälpt mig framåt i den tillsynes ändlösa tunneln av problem. Jag har ett jobb som får mig rastlös och less, i min värld är jag inte byggd för att sitta inomhus nästan nio timmar om dagen, jag blir frustrerad och får en massa massa energi som jag inte vet vart jag ska göra av. Det är en lite del av min värld.

Och samtidigt, någonstans, på andra sidan jorden finns det en ung kvinna som har tre barn, boendes i en liten hydda med en mil till närmaste vattenkälla för det har varit torka i över två år, vatten som kanske inte ens går dricka. Hennes barn svälter, hennes man är dödende och familjen har inte råd med nödvändig medicin, hon vet inte hur hon ska få familjen att överleva en dag till.
Det är en liten del av hennes värld.
Om hon inte löser sina problem kommer förmodligen hela hennes familj att dö, eller i bästa fall skingras vind för våg, men om jag inte löser mina problem så kan jag fortfarande dricka ett glas rent vatten och räta på ryggen och inse att problemen i min lilla värld är triviala i jämförelse.




Jag kan drömma mig tillbaka...





Kommentarer
Anders holmberg

tjena fin sida emma länkar din sida från harjakt



så du kan väl lägga till mej som länk med

2009-04-18 @ 11:59:54
URL: http://harjakt.zoomin.se
Tonårsliv by Leonora - Vill du bli veckans blogg?

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl

2009-04-18 @ 12:01:40
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Sara

Ja, vi i Sverige har det bra mycket bättre än många här på jorden. Men de problem som vi funderar på är ju också problem =), även om de är rätt små i jämförelse.



Livet kan vara så svårt ibland...det går sällan som man tänkt sig eller vill och helt plötsligt kan allt bli upp och ner.



Vilken underbar bild! Vart är den tagen?

2009-04-20 @ 00:02:49
Bella

Du är bra klok du! :)

Fint skrivet btw :D

2009-04-20 @ 07:33:54
URL: http://elfvendahl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0