Vårmöte och hundträning. Ja, och Stockholm!

Igår på dan så jobbade jag, slutade vid halv ett och sen for jag hem och taktikvilade till typ halv tre och sen for jag in till stan igen för att klippa mig och nu känns det som att jag inte har nåt hår kvar direkt... *hihi*
Igårkväll var jag på kurs, ledartveckling steg 2, och sen for jag hem!

--

Idag har jag varit på vårmöte med jaktlaget, det är alltid lika roligt att träffa hela gänget, trots att jag var enda tjejen, men jag är van så det gjorde inget.
Vi krattade av gården efter mötet och sen fikade vi lite i solskenet, som faktiskt var då. Nu är jag hemma och har cyklat med hundarna, eller ja, jag cyklade med Arro och pappsen hade Vicke. Det var skönt, men jag är verkligen grymt otränad, måste göra nåt åt det!
Sen ikväll är det tänkt att jag och Magnusen ska på dejt, men jag var inte direkt sugen på att åka till stan nu, jag vill ju vara här i vackra Gillhov! Fast dejt kan ju vara mysigt förstås, men svårt att veta vart allt är på väg när vi inte diskuterat hur vi ska ha det om det blir nåt, soo who knows?

--

Ja, och för att hoppa tillbaka i tiden så måste jag bara berätta att jag hade en otroligt trevlig helg i Stockholm, alias Fjollräsk, 08 och vår huvudstad.
Kom ner på fredagen med tåget runt elva, Karro mötte mig och Jeanette på stationen, och tur var väl det annars hade vi tullat bort oss vill jag lova! Vi spenderade typ 2-3 timmar med att äta glass och sitta i en jättefin park i sommarvädret som var under fredagen och sen var vi på bio och såg 'Nu eller aldrig', den var rätt så bra iaf.
Lördagen så shoppade vi loss lite grann och sen var det tänkt att viskulle ut, men Emz var sjuk och väldans tröttt så vi hyrde en film och åt tacos istället!
På söndagen vågade jag och Jeanette ge oss ut i Stockholm on our own och vi styrde snokarna mot Skansen, hur härligt som helst att gå runt där i solen och titta på alla djuren. Blev bränd på axeln av solen, så nu är sommarens första sån avklarad! Sen blev det middag och film hos Karro och Ekke igen, sen pratade jag och min underbara vän Jeanette tills sent inpå natten, jag tror vi löste jordens alla problem!!
På måndagen lämnade vi lägenheten och åkte till tågstationen strax innan elva, vi låste in vår packning och sen gav vi oss ut på shopping igen, tåget skulle ju trots allt inte gå förrän vi fyra på eftermiddagen! Vid halv tre kände vi oss jäkligt nöjda och gick tillbaka till tågcentralen där vi softade runt tills tåget gick. När vi landade i Östersund igen kom brorsan och plockade upp oss så vi slapp dra all packning ända upp till Jeanettes lägenhet, det var väldans snällt det!
Så det var det om det.

Ha det bra nu kära vänner!

image3
Studera mitt mästerverk som jag tillverkade under fjolårets semester, endast gjort av ägg!
Erkänn att du är grymt imponerad! ;-)



Kommentarer
Endumen

Torsdagen verkar ha varit grymt rolig :) Visst är bowling jätte kul?! :p

Sthlm var en resa för sig ;)

2008-05-19 @ 13:28:04
Rebecca

nähä inte imponerad alls. jag skulle ha gjort det bättre själv! Fast jag håller inte på med sådana barnsligheter, jag har hört att man inte ska leka med maten!

2008-11-08 @ 04:58:32
URL: http://myzansmamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

Ur korpägg kommer inga duvor.

RSS 2.0